Oldalamról

Kedves Látogató!

Üdvözöllek az oldalamon, mely a repülés varázslatos világába kalauzol. A különféle érdekességek az évtizedek óta gyarapodó gyűjteményemből származnak. Már gyermekkoromban érdekelt a repülés, ami később erre a pályára is vitt. Az egyetemes repülés olyan színes és sokrétű, hogy lehetetlen mindennel foglalkozni, így jobbára a magyar repüléssel, azon belül is a közforgalmit kutatom. Gyűjtöm a könyveket, fotózom kapcsolatot tartok fenn veteránokkal és hozzám „hasonszőrűekkel”. Igyekszem az ismereteimet feldolgozni, publikálni.

A repülést kedvelők könyvespolcain számos olyan mű sorakozik, melyek valamilyen oknál fogva igazi kincseknek bizonyultak, ezért a “Könyvespolcok kincsei” sorozatban ezekből válogatok. Lehet, hogy szubjektíven, de úgy vélem, hogy az eltelt bő egy évszázad magyar könyvészetében számos olyan mű akadt, mely érdemes arra, hogy röviden bemutassam. Ne feledjük, a művek csak a megjelenésük időszakának miliőjébe illesztve értékelhetők helyesen. Az említett könyvek néha még feltűnnek antikváriumokban, börzéken, vagy hagyatékokban, esetleg jelentősebb könyvtárakban.

Hasznos időtöltést kívánok a böngészéshez!

Zainkó Géza

repüléstörténet-kutató

zainkog@gmail.com

2 hozzászólás a(z) Oldalamról bejegyzéshez

  1. Kovács Rita szerint:

    Találtunk egy 1912-es “szórólapot” aug. 20-i repülőnapról, mert egyik rokonunk neve szerepel rajta, Vallyon Ferenc.

    • zainkog szerint:

      Kedves Rita!

      Köszönöm a levelét.
      A magyar repülés történetében Vallyon Ferenc neve mint ügyes asztalos mesteré marad fenn, aki megtanulta a fa légcsavar készítést. Ezután márt nem drága francia légcsavarokat használtak a kísérletezők, hanem az övéit.
      Sajnos Rákosmezőn 1912. november 20-án kitört tűz következtében 13 és a 14-es hangár teljesen leégett és mindene odaveszett.
      Röviden ennyit tudnék mondani, de lehet, hogy már ezt ismerte is.
      Megtenné, hogy összeszedné a Vallyon Ferenccel kapcsolatos dolgokat, esetleg fotókat, bármilyen hagyatékot, íratot életrajzi adatot stb, mert elég keveset tudunk róla.

      Köszönettel
      Zainkó Géza
      repüléstörténet-kutató

Hozzászólások lezárva