Az első magyar használatba került Piaggio P180 Avanti

Egy érdekes repülőgéptípus első példánya került magyar lajstromba. A HA-EFC egy olasz gyártmányú Piaggio P180 Avanti típusú tolómotoros repülőgép.

A klasszikus formáktól eltérő típus első példánya 1986-ban repült először és a sorozatgyártás is rövidesen beindult, repülő berkekben nagy sikert aratott áramvonalas, újszerű kialakításával. Az egyedi formájú sárkányra jellemző a törzs orr részére, „kacsa” elrendezésben került előszárny, a „T” kialakítású vezérsíkok, megszokottól eltérő, a törzs hátsó részéhez csatlakozó szárny, valamint az azokon elhelyezett két toló elrendezésű PT6A típusú légcsavaros gázturbina a hozzájuk tartozó ötágú légcsavarokkal együtt. A szokatlan szárny és motorelrendezés biztosítja az utasok számára a szinte hajtómű és légcsavarzaj nélküli repülést. Az orrban lévő kétszemélyes, pilótakabinból a nagyméretű ablakoknak köszönhetően igen jó a kilátás. Az alapváltozatot továbbfejlesztve jött létre az Avanti II-es, mely főleg műszerezettségében tért el a korábbiaktól, mert ezeket a legkorszerűbb navigációs és digitális műszerezettséggel, nagyméretű kijelzőkkel szerelték fel. Napjainkban több mint 200 db Avanti üzemel szerte a világban különböző felhasználási területen. A 600 km/órás utazó sebességű, 5,5 tonnás felszálló tömegű típus 8-10 fő szállítására képes.

Megjegyzés: Még tavaly decemberben készült ez fotó egy amerikai lajstromban lévő Avantiról. Az N217DA lajstromjelű, 1043-as gyári számú repülőgép a gyártás után 2001-ben került az USA-ba. A külföldi adatbázisokban erről a gépről,  mely alig több mint 5000 órát repült és kevéssel több, mint 4100 leszállást teljesített azt írták, hogy Magyarországra kerül. Ezek szerint a két fotó ugyan arról a repülőgépről készült.

Reklámok
Galéria | Kategória: Fotók, Hírek, Repülőgép típusok | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s