Évfordulók, 2016. október

150 éve

1861. október 1. Elkezdődött az amerikai hadseregben a ballonrepülő alakulat szervezése és rövidesen már öt ballonnal rendelkeztek, melyeket megfigyelésre és a tüzérségi tűz vezetésére használták.

120 éve

schwarz

1896. október 9. Elkészült Berlinben a keszthelyi Schwarz Dávid által tervezett merevtestű, kormányozható, alumíniumból készült léghajó gáztartózsákjainak hidrogénnel való feltöltése. A nem kellő tisztaságú hidrogéngáz miatt azonban nem keletkezett elég felhajtó erő ezért a léghajó egyenlőre repülésre alkalmatlan volt.

115 éve

sd

1901. október19. A brazil Alberto Santos Dumont a 6-os számú kormányozható léghajójával 29 perc 30 másodperc alatt körberepülte a párizsi Eiffel toronyot és visszatért az indulási helyére és ezzel megnyerte a 100 ezer frankos Deutsche de la Meurthe díjat. A 33 m hosszú, 20 LE-s benzinmotorral felszerelt 630 m3-es léghajót egy kétágú légcsavar mozgatta.

1901 októberében az osztrák repülőkísérletező, Wilhelm Kress a 30 LE-s Daimler motorral felszerelt, két egymás mögötti szárnnyal rendelkező vízi repülőgépével a Tullnerbach víztárolón, még a sebességgyűjtés fázisában, a levegőbe emelkedés előtt felborult.

110 éve

lz3

1906. október 9. Először repült az LZ 3-as, mely három év múlva az első német katonai léghajó lett.

santos_dumont_flight

1906. október 23. A Párizsban élő brazil kávéültetvényes, léghajós, feltaláló, aviatikus Alberto Santos-Dumont, a saját tervezésű Santos-Dumont 14 bis nevű repülőgépével 60 m-es távolságot tett meg a levegőben a Párizs közeli parkban, a Bois de Bouglone-ban.

105 éve

1911. október 10. Calbraith Perry Rodgers egy Wright típussal elkezdte, New Yorkból nyugati irányba indulva az Amerikai Egyesült Államok átrepülésének kísérletét. A 49. számú pilótaigazolvány tulajdonosa Orwille Wrighnál tanult. A kísérlet során az államok első transzkontinetális postáját is szállította.

sl-1

1911. október 11. Először emelkedett a levegőbe a német Schütte-Lanz SL1, mely az első faszerkezetű merevtesű léghajó volt. A ragasztott rétegeslemezből készült vázszerkezetű léghajó 131 m hosszú, 18,4 m átmérőjű és 19000 m3-es volt, melyet négy 125 LE-s Daimler-Benz motor 38,3 km/órás sebességgel hajtotta.

1911. október 14. Az aviatikai kísérletek következtében eddig már 100 ember vesztette az életét szerte a világon.

dobos_istvan

1911. október 15. A 5. magyar vizsgázott pilóta, Dobos István repülőbemutatót tartott szülővárosában Gyulán.

olasz

1911. október 22. Először használtak repülőgépet katonai célra, mely a Libiában folyó olasz-török háborúban történt. Az olaszok Blériot XI-es gépét Carlo Piazza kapitány vezette és felderítő repülést hajtott végre Aziza felett. Ezen a napon egy másik olasz repülőgép, egy Nieuport pedig, a világon először sérüléseket szerzett földi, török elhárító tűztől. Négy nap múlva Gulio Gavotti egy Etrich Taubéval repülve segítette a Carlo Alberto hadihajó tüzéreit a célzásban.

1911_wright_glider

1911. október 24. Orville Wright Észak Karolinában, Kitty Hawk-ban siklógépükkel 9 perc 45 másodperces vitorlázó repülést produkált.

100 éve

g-aued

1916. október 5. George Holt Thomas megalakította az első brit légitársaságot az Aircraft Transport and Travel Ltd.-t. Ez az öt évig létező társaság indította el, az első világháború után, elsőként a rendszeres utasszállítást London és Párizs között háromszemélyes, átalakított DH.9-es bombázó repülőgéppel. Az út 2 óra 30 percig tartott és egy jegy 21 fontba került.

1916. október 8. Átszervezték a német repülőerőket, a Fliegertruppen des Deutschen Kaiserreiches-t és a korábbi helyett már a Luftstreitkrafte nevet használták.

ciii

1916. október 10. Aszódon bemutatták a helyben gyártott Lloyd C.III-as típusú fegyverrel is felszerelt felderítő gépet, mely a C.II-es továbfejlesztése révén jött létre, de annál erősebb 160 LE-s Austro-Daimler motorral.

oswaldboelcke

1916. október 28. Életét vesztette egy másik repülőgéppel való összeütközés miatt Oswald Boelke, a 40 légigyőzelmet elért híres pilóta, akit a német vadászrepülés atyjának is neveztek.

95 éve

1921. október 4. Az USA-ban, Long Branchban egy rosszul sikerült légicirkuszi mutatvány következtében, az életét vesztette a pilótajogosítással is rendelkező Madeline Davis, amikor egy 72 km/órás sebességgel mozgó autóból megpróbált a fölötte haladó repülőgépből lelógatott kötéllétrára felkapaszkodni. Ő volt az első nő az USA-ban, aki ilyen mutatvánnyal próbálkozott.

1921. október 15. Megalakult a spanyol Compania Espanola de Tráficó Aéreo légitársaság, melyből a későbbi Iberia légitársaság fejlődött ki.

20

1921. október 20. Megérkezett Magyarországra, Cirák-Dénesfára az Ad Astra svájci légitársaság Junkers F-13-as repülőgépével IV. Károly király és Zita királyné. A sikertelen „királypuccsban” szereplő F-13-as rövidesen múzeumba került. A típusból ez az egyetlen ilyen jó állapotban fennmaradt gép a világon. Napjainkban a Közlekedési Múzeum ideiglenes bezárása miatt azonban nem látható.

90 éve

gloster

1926. október 21. Először próbálkoztak a britek a léghajóról induló és oda érkező repülőgépekkel. A kísérletek az R.33-as léghajóval és két Gloster Grebes repülőgéppel folytak.

curtiss_f6c-1

1926. október 22. Az US Navy Curtiss F6C Hawk típusú repülőgépekkel zuhanó bombázási gyakorlatot végzett, mely a modern zuhanóbombázás születésnapjának tekinthető.

1926. október 28. A francia Dieudonné Costes és J. Rignot új távolság világrekordot repült, amikor Párizsból indulva 5396 km-es távolság megtétele után Jask-ban, Perzsiában szálltak le, mely része volt a 19625 km-es Párizs-India-Párizs repülésüknek.

85 éve

Een pas op Schiphol aangekomen passagiersvliegtuig van de KLM, De Duif, wordt weggesleept. 11 oktober 1933.

1931. október 1. A holland KLM légitársaság rendszeres járatot indított Amsterdamból a Holland Kelet-India-i gyamat fővárosába, a Jáva szigetén lévő Batáviába, ma Jakartába, Fokker F.XII-es típussal. A 13744 km-es útvonal teljesítése több leszállással, napokig tartott.

ju49

1931. október 2. Először repült a német Junkers Ju-49-es. A világ második túlnyomásos kabinjával rendelkező egy példányban épült gépét a magassági, kísérleti repülésekre tervezték. A kétszemélyes gép 800 LE-s Junkers 88A típusú, feltöltős motorja egy négyágú légcsavart hajtott, mellyel 13000 m-es csúcsmagasságot ért el.

1931. október 4-5. A Csendes-óceánt nyugat-kelet irányban először Hugh Herndon és Clyde E. Pangborn repülte át, kik Japánból, Samushiro tengerpartjáról egy Bellanca J-300 Long Distance Special típusú repülőgéppel 41 óra 13 perc alatt. a Washington államokbeli Wenatcheebe repültek.

1931. október 11. Megnyitották Gyöngyös közelében, a Mátravidéki Motor Nélküli Egyesület, a MOVERO új vitorlázó repülőterét. A Pipishegyen lévő repülőteret elsősorban a helyi sportrepülők, valamint a modellezők használták, de később innen indultak a vitorlázórepülőgépek is Mátra feletti hullámrepülésekre.

f9c-2

1931. október 17. Először kapcsolódott repülés közben az USS Los Angles léghajó speciális állványzatához egy Curtiss XF9C-1-es az USA-ban léghajóval és repülőgéppel végzett kísérletek során.

g13_3

1931. október 18. Befejeződött a májusban kezdődött 3. Érdi Motoros Repülőtábor, melyen az alapító, a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület mellett a BSE és a Postás Repülő Egyesület oktatói és növendékei is részt vettek. A tábor vezetője Bisits Tibor volt, aki Bánhidi Antallal a Gerle 13-as repülőgéppel körberepülte a Földközi-tengert.

1931. október 26. Először repült a de Havilland DH.82 Tiger Mouth prototípusa, G-ABRC lajstromjellel. A kétfedeles, kétszemélyes típus összes variációjából közel 9000 példány épült és sok országban használták főleg kiképzési célra.

1931. október 27-28. Két brit repülő, Oswald R. Gayford és D.L.G Bett megdöntötte a fennálló távrepülő rekordot, amikor a RAF, angliai Cranwell-i bázisáról 31 óra alatt egy másik katonai bázisra, Abu Sueirbe repült, ami 4601-km-re Egyiptomban volt.

80 éve

1936. október 1. C.W.A.Scott és Giles Guthrie nyerte meg a Schlesinger repülőversenyt, mely Anglia és Dél Afrika között zajlott. Ők voltak az egyetlenek, akik a 14 indulóból végig repülték a Portsmouth-Johannesburg közötti távot és a G-AEKE lajstromjelű, Vega Gullal-lal 52 óra 56 perc és 48 másodperces időeredménnyel értek a célba.

ki-27_2

1936. október 15. Először repült az első japán alsószárnyas, egyfedelű, zártkabinos, merev futóművel rendelkező vadászrepülőgép, a Nakijama Ki-27-es prototípusa. A csillagmotoros típusból több mint 3300 példány épült.

1936. október 21. A Pan American World Airways elindította az első Csendes óceáni járatát. A San Franciscóból induló repülőhajók a Fülöp-szigetekre, Manilába a Hawai szigeteket, Honolulut érintve jutottak el.

tb-3-crop

1936. október 28. A szovjet A. B. Jumasev egy TB-3-as repülőgéppel, öt tonnás terheléssel új, 8980 m-es magassági világrekordot teljesített.

dornier_do_19

1936. október 28. Először repült a négymotoros Dornier Do-19-es. A csak három példányban épült, stratégiai bombázó típust nem igényelte a német légierő.

1936. október 29. A Spanyol polgárháborúban a német és olasz típusok mellett feltűntek a szovjet repülőgépek is, amikor a köztársaságiak oldalán, vegyes szovjet-spanyol személyzettel először vetették be a Tupoljev SB-2-es bombázógépeket a Sevilla elleni akció során.

short_empire

1936. október 30. Először repült a brit Imperial Airways által megrendelt Short C.23 Empire repülőhajó, a G-ADHL. Az Afrikába és a Távol-Keletre szánt típusból 28 db-ot gyártottak.

img_0235_e3

1936 októberében repült az első Blohm &Voss Ha 139-es, mely a legnagyobb német hidroplán volt. A sirályszárnyú, négymotoros repülőgépből három példány épült és a II. világháború előtt főleg Németország és Brazilia közötti posta szállítására használták.

75 éve

me163e

1941. október 2. A német Heini Dittmar 1004 km/órás eredménnyel új, nem hivatalos sebességi világrekordot repült a KE+SW jelű, Messerschmitt Me-163A V4-es típussal. Ez a rakétameghajtású repülőgép volt az első a világon, mely túllépte az 1000 km/órás sebességet.

1941. október 31. Befejeződtek Ferihegyen a két és fél évvel ezelőtt kezdődött meteorológiai megfigyelések. A már épülő repülőtéren dr. Hille Alfréd által vezetett megfigyelők, 8950 alkalommal gyűjtöttek, főleg a szélirányára, a hőmérséklet eloszlására, a köd keletkezésének, feloszlásának körülményeire vonatkozó adatokat.

70 éve

1946. október 1. Az USA-ban először szállítottak postai küldeményt helikopterrel. Az US Post Office Chichagóban a hadsereg helikopterét használta erre a célra.

masz002

1946. október 15. Elkezdte a forgalmi repüléseket a Magyar Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt. MASZOVLET. A feldíszített Budaörsi repülőtéren Bebrits Lajos államtitkár méltatta az eddig végzett munkát. Két járat indult egymás után vegyes magyar-szovjet személyzettel Budaörsről Szombathelye és Debrecenbe. A 8:30-kor induló szombathelyi járat, a HA-LIA kapitánya Stifter János, a debrecenié, a HA-LIB-é pedig Szivák Nyikoláj volt. A járatokon magas rangú tisztségviselők mellett újságírók is utaztak és az ekkor szállított légipostai küldeményeket elsőnapi emlékbélyegzéssel látták el. A célállomásokon a gépeket a megyék és városok vezetői ünnepélyes körülmények között fogadták. A II. világháború után szovjet segítséggel újraszerveződő magyar légiforgalomban a kezdetben csak belföldi menetrendszerű járatokat és alkalmi külföldi különjáratok szerepeltek.

65 éve

1951. október 2. Az első magyar MiG-15-ös repülőgép katasztrófa Kunmadarason történt, amikor a 0404-es számú gép dugóhúzóba esett és a földbe csapódott. A katapultáló pilóta a repülőgépnek ütköző ülés miatt súlyos sérüléseket szenvedett és elhunyt.

convair_340

1951. október 5. Először repült a túlnyomásos törzzsel rendelkező amerikai Convair CV-340-es kétmotoros utasszállító.

mig-15

1951. október 10. Befejeződött Kunmadarason az első MiG-15-ös tanfolyam és a következőt, a hajózók számára már az itt kiképzett magyar oktatópilóták tartották.

1951. október 13. A Zeneakadémián ünnepelték a MASZOVLET 5 éves fennállását, melynek alkalmából 36 dolgozó kapta a Polgári Repülés Kiváló Munkása kitüntetést.

1951. október 17. Hadrendbe állt a kanadai légierőben, a RCAF-nál az Avro Canada CF-100 Canuck két sugárhajtóművel felszerelt elfogó vadászrepülőgép típus.

1951 októberében a Magyar Repülő Szövetség Dunakeszin lévő Javító Műhelyében elkezdődött a vitorlázógépek gyártása.

jak18

1951 októberében Tökölre érkezett 22 db szovjet Jak-18-as típusú kétkormányos gyakorlógép, melyet később az alakulatok között osztottak szét.

60 éve

atom

1956. október 11. Az Egyesült Királyság első atombombáját a RAF WZ366-os jelű, Vickers Valiant típusú bombázógépe dobta le Dél Ausztráliában, Maralinga felett.

ha-lib2

1956. október 15. A MALÉV Budapest-Szombathely-Zalaegerszeg belföldi járatát négy fegyveres megpróbálta Münchenbe eltéríteni. A tervük már korábban kitudódott és a gépen nemcsak a járatokon szokásos egy gépkísérő, hanem még két fegyveres államvédelmi tiszt is utazott. A gépeltérítők a szombathelyi felszállás után léptek akcióba, de az AVH-s tisztek egyiküket lelőtték, a másikukat életveszélyesen megsebesítették, a másik két társuk pedig megadta magát. A HA-LIB lajstromjelű gép visszafordult Szombathelyre, ahol már várták őket.

1956. október 19. Megérkezett Magyarországra a második magyar katonai An-2-es, mely a 05-ös oldalszámot kapta.

1956. október 23-31. A Budapesten kitört forradalom miatt a Néphadsereg repülő alakulatainál különféle színtű riadókészültséget rendeltek el. A repülőerőknek ezután a különféle, akár egymásnak ellentmondó parancsok szerint kellett ténykedni. Jak-12-es futárgépekről röpcédulákat szórtak. MiG-15-ös vadászrepülőgépekkel felderítéseket, fegyverhasználat nélküli és azzal járó tömegoszlatást is végeztek, melyeknek civil és repülőgép veszteséggel is járó katonai áldozatai voltak. Li-2-es gépek vidékről élelmet, kenyeret is szállítottak a fővárosba.

1956. október 26. A 31-es jelzésű lengyel katonai repülőgép Poznanból vérplazmát hozott Budapestre.

1956. október 28. A MALÉV Li-2-es repülőgépei elkezdték Bécsből a segélycsomagok szállítását Ferihegyre, de román, német és svájci repülőgépek is hoztak Budapestre gyógyszert, élelmet.

c47

1956. október 31. Az első repülőgép, mely a Déli Sarkon végzett leszállást az US Navy Douglas R4D 5L Skytrain-je volt. A nem mindennapi esemény a sítalpas, segédrakétákkal is felszerelt Que Sera Sera nevű géppel történt George Dufek altengernagy parancsnoksága alatt. A 12-418-as számú gép Floridában, a Nemzeti Tengerészeti Repülő Múzeumban látható.

55 éve

ka-22

1961. október 7. Új korvetiplán sebességi világrekordot teljesített a szovjet Ka-22 Vintokril, amikor Zsukovszkij és Petrovszkoje között E. Jefremov 356,3 km/órával repült.

1961. október 17. Az amerikai J.A.Walker az X-15-ös kísérleti rakétarepülőgéppel M5,74-os, 6276 km/órás sebességgel repült.

breguet

1961. október 21. Először repült a Breguet Br.1150 Atlantic mely közös francia-német együttműködésban épült. A tengeralattjáró felderítésre és elhárításra készült két légcsavaros gázturbinás típus két változatából összesen 115 db-ot építettek és azok francia, német, olasz holland használatba kerültek, de három egykori francia Atlantic-ot Pakisztán használt.

101405-crop

1961 októberében a MALÉV által üzemeltetett Il-14P típusú, korábban 102-es, majd HA-VLG és HA-MAK lajstromjelű repülőgép átalakítás után, 102-es oldalszámmal ismét  katonai használatba került.

1961 októberében az eddig magyar használatban lévő Sármellék-i katonai repülőteret átadták a szovjet Déli Hadsereg Csoportnak. Az itt települt 47. repülőezred Pápára költözött az innen Sármellékre települő szovjetek helyére.

50 éve

jak40

1966. október 21. Először repült a szovjet Jakovlev Jak-40-es három sugárhajtóműves, füves repülőterekről is üzemeltethető utasszállítórepülőgép. Ebből az 1011 példányban gyártott típusból később több is magyar lajstromba került. Az első a földi légiforgalmi navigációs állomások és a Ferihegyi repülőtér ILS műszereinek kalibrálását végző HA-YLR volt.

45 éve

egypair

1971. október 27. Az United Arab Airlines nevet változtatott és ezután már EgyptAir néven szerepelt.

40 éve

1976. október 1. Az amerikai Donald Taylor visszaérkezett Oskhosba, ahonnan két hónappal ezelőtt elindul a Föld kelet-nyugati irányú körberepülésére az N455DT lajstromjelű otthon épített Torp T-18-as típussal.

emb-121

1976. október 10. Először repült a brazil Embraer EMB 121 Xingu két légcsavaros gázturbinás hajtóművel felszerelt, 10 személy befogadására alkalmas kisrepülőgép. A 106 példányban épült típus gépeit Braziliában és Franciaországban használták.

sikorsky_x72

1976. október 12. Először repült a Sikorsky S-72-es kísérleti, szárnyakkal is ellátott helikopter NASA 545-ös jelzéssel.

1976 októberében befejeződött Ferihegyen a 13-as irányból, a SEL 2000 típusú ILS telepítése, a másik irányból pedig a régi PYE gyártmányút cserélték modernebbre.

35 éve

chicken

1981. október 9. Az Észak-Amerikai kontinest először repülték át leszállás nélkül gázballonnal. A héliummal töltött Superchicken III-as ballon Los Angeles mellől emelkedett a magasba és 55 óra 25 perc alatt 4048 km-t repülve ért el Georgiába és Blackbeard szigetén ért újra földet.

ysb

1981. október 14. Hazaérkezett a szovjetunióbeli nagyjavításáról a MALÉV HA-LBO lajstromjelű Tu-134A típusú repülőgépe, mely korábban a kormányzati repüléseket lebonyolító BM Kormányőrségnél szolgált HA-927, majd HA-YSB lajstromjellel. A MALÉV-hoz még tavasszal átkerült gép csak a nagyjavítása után kapta meg a légitársaságra jellemző festésmintát.

1981. október 15. Először vontattak Magyarországon motoros sárkánnyal egy másik, un. gyalogsárkányt.

lcf

1981. október 21. A MALÉV HA-LCF lajstromjelű Tu-154B típusú repülőgépe, az Amsterdam-Prága-Budapest útvonalat repülte. A gép a prágai leszállás során nagy túlterheléssel ért betont és a repülőgép farokrésze a középső hajtómű szívótorka előtt letört. A gépen tartózkodó 81 utas közül 21 szenvedett könnyebb sérülést. A gépet szétbontották orr és konyha részét hazaszállították ahol belőlük gyakorló segédletet készítettek.

1981 októberében a Ferihegyi állami nagyberuházás keretében többek között a műszaki bázis épületeinek kivitelezése folyt.

30 éve

1986. október 15-19. Nyíregyházán megrendezték az V. Nemzeti Műrepülő Bajnokságot és a VIII. Nemzetközi Nyírség Kupa Műrepülő Versenyt. Az „A” kategória első helyezettje Besenyei Péter lett.

25 éve

ha-lbe        il-14_vont

1991. október 3. Átvontatták a Ferihegyi szabadtéri repülő kiállítás területére az első repülőgépet, a HA-LBE-t, amit a hónap második felében az Il-14-es követett.

1991. október 24. Ferihegyen járt a svájci Classic Air légitársaság eredeti DC-3-as típusú repülőgépe.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

1991. október 25. Először repült az európai kooperációban épülő Airbus A340-es, négyhajtóműves 12000-16000 km-es repülésekre szolgáló típus első gépe. A négy változatban épült típusból összesen 377 példány készült. A leghosszabb változat törzs hossza 75,36 m-volt, 16 méterrel több, mint a legrövidebbnek. A legnagyobb, a 600-as változat egy osztályos elrendezésben egyszerre 475 utast tudott befogadni.

awacs

1991. október 30. A Jugoszláviában kialakult háborús helyzet következtében a magyar kormány hozzájárulásával a NATO AWACS felderítő repülőgépei megkezdték az őrjáratozást a magyar légtérben

20 éve

b767

1996. október 3. A MALÉV beindította a Budapest-Bangkok-Budapest légijáratot. Az útvonalon a Boeing B767-es repülőgépek jártak heti alkalommal.

1996. október 11. Hivatalosan bejelentették, hogy a Taszáron települt 31. Kapos Harcászati ezred felszámolásra kerül.

mig-29

1996. október 21-26. Két magyar MiG-29-es, a 09-es és a 26-os oldalszámú Németországban, a Laage bázison hajtott végre, a volt NDK-s MiG-29-es gépekkel együtt közös repüléseket.

sw-4

1996. október 29. Először repült a lengyel, egy gázturbinás könnyű helikopter a PZL SW-4. A 40 példányban készült típus legnagyobb felhasználója a lengyel fegyveres erő volt.

15 éve

2001. október 2. Elkezdődött a Kecskeméti repülőtér NATO szabványnak megfelelő átépítése, felújítása.

0510

2001. október 8. Elhunyt az első női, páros ejtőernyős ugrást végrehajtó vöröskeresztes nővérek közül a 90 éves Medveczky Gabriella. A Nemzetközi Légből Mentési Konferencia keretében Mátyásföldi repülőtér felett ugrottak Tatár Margittal együtt a HA-FKB lajtromjelű Fokker FVII-es repülőgépből.

10 éve

2006. október 25. Megérkezett Svédországból Kecskemétre, svéd hajózóval a 34-es számú, hetedik magyar JAS-39C Gripen vadászrepülőgép.

2006. október 14-26. Kecskeméten két francia haditengerészeti Rafaele M típusú vadászrepülőgép magyar MiG-29-es és JAS-39-es típusú vadászgépekkel együtt végzett közös kiképzési repülést. Ekkor szerepeltek először a magyar Gripenek nemzetközi hadgyakorlaton.

5 éve

e-volo_erstflug

2011. október 21. Először emelkedett a levegőbe emberrel a fedélzetén az első, csak elektromos energiát felhasználó forgószárnyas szerkezet a VC1, Németországban, Karlsruhéban. A 16 emelőlégcsavarral felszerelt vázszerkezet, földi segítség nélkül 3 m magasba emelkedett és ott 90 másodpercig lebegve elnyerte a zöld energia felhasználását szorgalmazó Lindbergh díjat.

Boeing_787-8_Dreamliner

2011. október 26. A japán All Nippon Airways elindította a világ első, Boeing B787-es Dreamliner típussal közlekedő járatát Tokióból Hongkongba. A légitársaság napjainkban már 50 db ilyen típusú repülőgéppel rendelkezik.

Advertisements
Galéria | Kategória: Évfordulók | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s