Típust váltott az Emirates a budapesti járatán

Az Emirates légitársaság alig egy évvel a járatnyitás után típust váltott a Dubaj- Budapest EK111/112-es járaton és 2015. december 1-től az eddigi Airbus A330-as gépek helyett a nagyobb befogadó képességű Boeing B777-es típusúakat üzemelteti.

A Dubaj-Budapest járat 2014. október 27-én nyílt. Az első gép, amely a járaton közlekedett az A6-EAK lajstromjelű, 0425-ös gyári számú, A330-243-as változatú gép volt. Ezt közel 14 éve gyártották, 2002 februárjában repült először. A nyitójárat kapitánya, bizonyára nem véletlenül, szép gesztusként a légitársaságtól egy magyar, korábbi Malév pilóta volt. Az utolsó A330-as járatot az A6-EKR lajstromjelű géppel végezték november 30-án. A típusváltás lehetőséget ad a korábban az Airbus 50,8 m-es törzsében szállítható 278 utas helyett a 73,9 m-es törzs hosszal rendelkező új típussal, három osztályon, összesen 364 utas és akár 22 tonnányi áru szállítására is. A két város közötti mintegy 4000 km-es utazás kicsivel, több mint 5 órányi repülést vesz igénybe.

A “tripla hetes”

A repüléstörténet egyik kimagasló forgalmi típusának tartott, “Triple sevennek” a karrierje 1994-ben kezdődött és napjainkig már túl vannak az 1355. legyártott példányon. A tervezés a légitársaságok igényeit messzemenően figyelembe véve történt és gyártása igen nagyfokú nemzetközi együttműködésben zajlik. A folyamatos fejlesztés során a kimagasló teljesítményekkel rendelkező, a világ legnagyobb kéthajtóműves típusa – méretei a 747-es „Jumbo”-val vetekedik – a változatoktól és a belső kialakítástól függően, 300-550 utas egyidejű szállítását is végezheti a föld egyik feléről a másikba, akár 10-17000 km-t is megtéve leszállás nélkül. A típus 64,8 m-es fesztávval és a különböző változatai 63,7-73,9 m-es hosszal rendelkeznek és 90-140 tonnányi keraszint képesek magukkal vinni. A Boeing 777-est, a megrendelő igényei szerinti három sugárhajtómű típussal szállítja, így a General Electric, a Pratt Whitney vagy Rolls Royce gyártmányokkal. Ezek a hajtómű típusok a kategóriájukban a legerősebbek a világon a változatoktól függően a maguk, egyenként 33 kN-tól (34,5 tonna) 512 kN-ig (52,2 tonnás) terjedő tolóerejükkel. A legyártott gépek közül az egy évvel ezelőtti adatok szerint 9 gép szenvedett balesetet és ebből három került a veszteség listára. A három gépből egy a földön kigyulladt, a másik az utazómagasságon egy föld-levegő rakéta találat következtében semmisült meg, a harmadik pedig máig tisztázatlan körülmények között eltűnt az Indiai-óceán felett.

Az Emirates a legnagyobb “tripla hetes” LR, hosszútávú változat üzemeltető 110 géppel, de jelenleg összesen négy változatban 128 gépet használ.

B777-300-as változatú gépei 160,5 tonnás üres és 299 tonnás repülő tömeggel rendelkeznek és teljes terheléssel 11000 km-es útvonalat tudnak megtenni leszállás nélkül. A légitársaság a gépeiket a RR Trent 892-es, 414 kN-os (42,3 tonna) tolóerejű hajtóművekkel üzemelteti.

A decemberi 1-jei nyitó járatot a 2001 februárjában először repülő A6-EMP lajstromjelű, B777-31H változatú, 29395-ös gyári számú repülőgép teljesítette, melyen magyar légiutaskísérők is voltak.

Válogatás az Emirates A330-as és a 777-es gépeiről készült fotók közül.

Reklámok
Galéria | Kategória: Írások, Fotók, Repülőgép típusok | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s