Légibemutató a Duna felett

2015. május 1-jén a délelőtti órákban kezdődött a Red Bull repülőgépeire alapozott légibemutató a Duna felett. A nézők a folyó két partján az Erzsébet hídtól a Margit hídig terjedő szakaszon figyelhették a mintegy két órás eseményt.

02-01

Az egyéni és háromgépes műrepülés mellett a Bo-105 és a fegyverzet nélküli Cobra, olykor már a fizika törvényeit is meghazudtoló manővereiben gyönyörködhettek a nézők. Az egyre erősebb szél bizony alaposan befolyásolta az ejtőernyősugrásokat.

05-03

Ide süssetek vitézek!

06-01

Az esemény fő attrakciója minden bizonnyal a négyes Red Bull kötelék, mintegy 15 perces egyéni, páros és együttes bemutatója volt. A vezérgép egy B-25-ös Mitchell közepes bombázógép, bal kísérője egy Alpha Jet, a jobb oldalon a sötétkék festésű Corsair mögöttük pedig az a P-38-as Lightning repült, mely a korábbi ígéretek ellenére eddig náluk még nem repült. A négyes kötelék gépeinek együttes életkora 236 év, de a korukat meghazudtolva kiváló állapotban vannak. A mintegy 100 m-es magasságban áthúzó kötelék motorjainak a teljesítménye, leszámítva az Alpha Jet sugárhajtóművét, több mint 10000 LE és a dübörgő hangjukat még jobban kiemelte a Duna part sajátos akusztikája. A házakról visszaverődő, a dugattyús motorok semmi mással össze nem téveszthető hangja a fejem búbjától a lábujjamig megbizsergetett. Ezt kár lett volna kihagyni. A kötelék szétválása után a Lightning és a Corsair látványos műrepülése következett, a vezér a P-38-as volt. A veteránok elegánsan bukfenceztek, orsóztak, ilyet nem mindennap lehet látni. Sajnos a nagy kedvencem a Lightning nem repült szólóban, néhány rácsapás talán még hiányzott, de ne legyek telhetetlen!

06-53

Itt kell megemlíteni, hogy a komoly fegyverzettel rendelkező, az amerikai bombázógépeket kísérő P-38-as gépek ellen a magyar vadászpilóták is harcoltak 1944 tavaszától, de sajnos a korosztályukból talán senki nem élte át ezt a békés bemutatót.

Kár hogy a naposnak induló időjárás egyre szürkébb égbolttal ajándékozott meg. A hazai Old Timer típusokat a Li-2-es, a Po-2-es és a közelmúltban repülőképessé vált Kánya képviselte, melyet a Kossuth-díjas repülőgép tervezőnk, Rubik Ernő álmodott meg, a HA-RUF-ot 1953-ban gyártották. A nagygépek szerelmeseinek örömére, az előzetesen meghirdetett programon kívül a Farnair HA-FAU lajstromjelű Boeing 737-es tehergépe húzott át kétszer is, behúzott futókkal méltóságteljesen déli irányból, mintegy 200 m-es magasságban közel 400 km/órás sebességgel.

A látványosságot a légi közvetítés is emelte, mert egy Bo-105-ös fordulózott a légtérben és a földről nem látható képekkel kápráztatta el a nézőket.

Remélhetőleg jövőre ugyanitt újra láthatunk hasonlókat.

Fotók

Advertisements
Galéria | Kategória: Repülőgép típusok, Repülőnapok, rendezvények | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s