Könyvespolcok kincsei 19.

A madárember

Müller Péter

Szépirodalmi Könyvkiadó Bp, 1977

A szerző a regényéről a következőket írta: Egy ember életéről szól ez a könyv, s mivel rögeszmés ember volt, aki életét egyetlen célnak akarta szentelni, úgy is mondhatnám: egy rögeszme története. Kvasz Andrásnak hívták. Rögeszméje az volt, hogy megteremti a a magyar repülést. Szegényes vászonszárnyú gépén az elsők között szállt fel az egykori Rákosmezőn, elsőként repülte át az Alföldet, tartott látványos bemutatókat sok város és falu felett. Ismertem az öreget. Gyakran beszélgettem vele. Felkutattam sorsának megmaradt dokumentumait, átnéztem levelezéseit, jegyzeteit; megtanultam magam is gépet vezetni, vitorlázógépet, hogy megismerjem és átéljem a repülés félelmét és gyönyörűségét. Írás közben magam is Kvasz Andrássá váltam: vele láttam az országot, világot, a múltat s a közelmúltat.

Az A5-ös méretű 352 oldalas regényben Kvasz András rákosi kísérletező személyén keresztül belepillanthatunk a kor aviatikusainak küzdelmes életét. Az pedig igen figyelemre méltó, hogy egy drámaíró, műfordító, aki azért, hogy jobban bele élje magát a főszereplőjének bőrébe még repülni is megtanult. Megtapasztalta azt az élmény, amit Kvasz András érezhetett fiatal korában, így jobban megértette a „rögeszmés öreg” érzéseit, gondolatait.

 

Galéria | Kategória: Könyvek
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.