Gödöllő majális, 2008

 A gödöllői repülőtér a várostól, mintegy 3 km-re, Dél-délnyugati irányban terül el. Jelenleg nem nyilvános, 1000×100 m-es füves 130/310 fokos irányú leszállómezővel rendelkező sportrepülőtér.

1933-tól a gödöllői repülőtéren működött Csermely Károly, rákosi repülő és fia IKARUS repülőiskolája. Itt alkalmazták először az autóval végzett vitorlázógép vontatást és a csőrlést és ezzel indult fejlődésnek a síkvidéki vitorlázó repülés. 1933. július 2 és augusztus 15 között Gödöllőn rendezték meg a IV. Cserkész Világtalálkozót, a Jamboree-t és a repülőtábor a repülőtéren volt. Erre az eseményre készült el Rotter Lajos 20 m-es fesztávú vitorlázó repülőgépe a „Karakán”, mely a következő években számos vitorlázó rekordot állított fel. A repülőtér ezután is folyamatosan működött és 1963-tól hosszú évekre helyet adott a magyar ejtőernyős sportnak.

2008. május 1-jén és 2-án Gödöllő repülőterén, kellemes időjárási körülmények között majálist rendeztek, melynek fontos részei voltak az itt települt és az ide látogató repülőgépek. A Gold Timer Alapítvány két repülőgépe a Po-2-es és a Li-2-es több fordulóban vitte az érdeklődőket sétarepülésre, de volt ejtőernyős ugrás is egy PZL-101-es típusú repülőgépből.

 

 

Advertisements
Galéria | Kategória: Fotók, Hírek, Repülőgép típusok
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.