Így kezdődött

Az 1900-as évek első évtizedében, szerte a világon léggömbök és léghajók mellett a sárkányelven repülő motoros gépekkel egyre komolyabb sikereket értek el. Hírek jöttek a világon először végrehajtott kormányzott, motoros repülést teljesítő Wright fivérekről, az Eiffel tornyot körülrepülő Santos Dumontról, a francia Farman és Voisin testvérekről, valamint a La Manche csatornát átrepülő Louis Blériotról. Az aviatika bölcsője Európában Franciaországban ringott, ahol 1909 nyarán, repülőgéppel, leszállás nélkül már 180 km-es távolságot is megtettek, és a sebességük meghaladta a 75 km/órát is. A félelmet nem ismerők, berregő masináikkal már 150 m-nél is magasabbra merészkedtek a madarak birodalmában. Nem csoda, hogy a kezdők, a repülés különös lázában égők, szerte a világból ide igyekeztek megismerkedni ezzel az új, furcsa hóborttal. Saját szemükkel láthatták, tapasztalhatták a sok lemondással és nélkülözéssel járó, kezdetleges, még igencsak veszélyesnek tűnő szórakozást. A körülmények bizonyára sokakat eltántorítottak, de az igazi elkötelezetteket nem, ők korábbi munkájukat és egzisztenciájukat feladva csatlakoztak a megszállottak seregéhez, hogy kipróbálják a szabad szárnyalás, a repülés semmihez sem hasonlítható élményét.

Advertisements
Galéria | Kategória: Írások, Fotók, Hírek, Repülőgép típusok
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.